Afrekenen Winkelwagen 0 producten

Retouren en defecten

Klachten

Mocht u onverhoopt een klacht hebben over een product of dienst dan kunt u deze klacht aan ons kenbaar maken via ons contactformulier. Wij zullen deze klachten uiterlijk binnen 5 werkdagen behandelen. 


Defect bij levering (D.O.A.)

Het kan voorkomen dat een product bij levering defect is of binnen 7 kalenderdagen na levering defect raakt. Zo’n product wordt door ons aangemerkt als D.O.A. In dat geval dient u zo snel mogelijk, uiterlijk op de 7e kalenderdag na aflevering, een RMA aanvraag te doen. Alleen na onze goedkeuring kan het product binnen 5 kalenderdagen na melding van de D.O.A. naar ons teruggestuurd worden. Na ontvangst zullen wij het product testen op het aangegeven gebrek. Wanneer door Hardware Webwinkel.nl het defect wordt bevestigd ontvangt u zo spoedig mogelijk een vervangend product. Indien u niet binnen 7 kalenderdagen melding maakt van het defect bij levering van het product of het product niet terug stuurt binnen 5 kalenderdagen na melding van de D.O.A. dan kan het product niet meer behandeld worden als zijnde D.O.A. en wordt behandeld als een normaal defect onder garantie.

Voordat u een product kunt retourneren moet u daarvoor van ons toestemming hebben gekregen. Dit gebeurt d.m.v. een RMA (Return Material Authorisation) aanvraag. Om een RMA aanvraag te doen neemt u contact met ons op via onze contactformulier. Vermeld hierin het merk en type van het product, de aankoopdatum, het factuurnummer en een zo uitgebreid mogelijke klachtomschrijving. Uw aanvraag wordt beoordeeld door een medewerker. Na acceptatie kunt u het product voldoende gefrankeerd en compleet aan ons opsturen. Er zal u gevraagd worden een RMA-formulier in te vullen en te ondertekenen, welke u hier kunt downloaden.

 

Nog enkele belangrijke zaken :

 


 

Terugbetaling policy in verband met de vergoeding van de verzendkosten:

 

 


Defect onder garantie

Er zijn 5 soorten garantie:
On-site, Pick-up en Return, Carry-in, Fabrieksgarantie en Garantie via Hardware Webwinkel.nl. Wanneer voor uw product één van de eerste 3 opties geldt, is dit voor u de snelste manier om de garantie af te laten handelen. Er wordt op dit moment hard aan gewerkt om in de productinformatie op de webshop de garantiesoort en garantietermijn te vermelden. Wanneer deze informatie nog niet bij uw product vermeld staat, vraag er dan gerust naar via ons Contactformulier. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum.

On-site garantie
Diverse fabrikanten bieden on-site garantie. Zij hebben dan zelf een servicecentrum wat de garantie afhandelt. Wanneer u een probleem heeft met een product waarvoor on-site garantie geldt, kunt u bij Hardware Webwinkel.nl het telefoonnummer van het servicecentrum van de fabrikant opvragen. Het servicecentrum zal vervolgens alles verder met u afhandelen. Indien er sprake is van een defect wordt het product op korte termijn bij u gerepareerd of omgeruild. Soms wordt het product meegenomen en zal er een (tijdelijk) vervangend product worden geplaatst.

Carry-in garantie
Naast On-site garantie bestaat er Carry-in garantie. Wanneer u een probleem heeft met een product waarvoor carry-in garantie geldt, kunt u bij Hardware Webwinkel.nl het telefoonnummer van het servicecentrum van de fabrikant opvragen. Het servicecentrum zal vervolgens alles verder met u afhandelen. Indien er sprake is van een defect dient u het product zelf naar de reparatieafdeling van het servicecentrum te verzenden. Soms ontvangt u eerst een gefrankeerde doos met instructies om het product ter reparatie te versturen. U ontvangt geen tijdelijk vervangend product. Als het product gerepareerd is, wordt het weer bij u afgeleverd.

Pick-up & return garantie
Deze vorm van garantie zit tussen On-site garantie en Carry-in garantie in. Wanneer u een probleem heeft met een product waarvoor pick-up en return garantie geldt, kunt u bij Hardware Webwinkel.nl het telefoonnummer van het servicecentrum van de fabrikant opvragen. Het servicecentrum zal vervolgens alles verder met u afhandelen. Indien er sprake is van een defect laat het servicecentrum het product bij u ophalen door een transportbedrijf. U ontvangt geen tijdelijk vervangend product. Als het product gerepareerd is, wordt het weer bij u afgeleverd.  

Garantie via Hardware Webwinkel.nl
Indien een product geen On-site, Pick-up & Return of Carry-in garantie heeft dan geldt er gedurende maximaal 2 jaar een Carry-in garantie via Hardware Webwinkel.nl. Wanneer er sprake is van een defect dient u een RMA aanvraag te doen. Bij een RMA (Return Material Authorisation) vraagt u toestemming om product(en) terug te sturen. Hardware Webwinkel.nl zal zorg dragen voor een zo spoedig mogelijke afhandeling en u bij wijzigingen op de hoogte houden. Veel artikelen worden rechtstreeks omgeruild, maar sommige artikelen moeten naar de fabrikant worden gezonden voor reparatie. In zulke gevallen kan de reparatieduur helaas oplopen tot gemiddeld 4 weken. Dit is afhankelijk van de fabrikant, helaas kunnen wij hierop geen invloed uitoefenen.

Fabrieksgarantie
Op veel producten geeft de fabrikant een langere garantie dan 2 jaar. U kunt dan aanspraak maken op Fabrieksgarantie, hiervoor kunt u zich rechtstreeks wenden tot de klantenservice van de betreffende fabrikant. Zij zullen u verder helpen en instructies geven mbt uw defecte product.

Voordat u een product kunt retourneren moet u daarvoor van ons toestemming hebben gekregen. Dit gebeurt d.m.v. een RMA (Return Material Authorisation) aanvraag. Om een RMA aanvraag te doen dient u een verzoek te doen via ons contactformulier.

Vermeld hierin:

 
Uw aanvraag wordt beoordeeld door een medewerker. Soms neemt een medewerker contact met u op om wat extra vragen stellen om ons een zo duidelijk mogelijk beeld van het probleem te kunnen vormen, eventueel dragen wij oplossingen aan. Ook kunnen wij u van dienst zijn door u te verwijzen naar de helpdesk van een fabrikant, zij kennen immers alle ins en outs van hun producten. Veelal wordt een probleem op deze manier op een bevredigende manier opgelost. Wanneer het probleem niet opgelost kan worden,en u denkt dat het artikel defect is, dan kunt u aangeven dat u het wilt indienen onder garantie. Na acceptatie en verstrekking van het RMA-nummer kunt u het product opsturen.

Er zal u gevraagd worden een RMA-formulier in te vullen en te ondertekenen, welk u hier kunt downloaden.

Nog enkele belangrijke zaken :

 


Retourzending

Zichttermijn / Afkoelingsperiode

We willen graag dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Hardware Webwinkel.nl. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u om een andere reden een product wilt retourneren.

Wanneer u als consument een product koopt op afstand, bijvoorbeeld via Internet, hebt u (vrijwel altijd) recht op een zichttermijn / afkoelingsperiode. De zichttermijn / afkoelingsperiode geldt uitsluitend voor consumenten. Onder consument wordt verstaan de koper van goederen of afnemer van diensten, zijnde een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Tijdens de zichttermijn / afkoelingsperiode heeft u als consument de mogelijkheid om zonder enige verplichting uwerzijds, anders dan tegen vergoeding van de rechtstreekse kosten van terugzending, de ontvangen goederen te retourneren. De zichttermijn / afkoelingsperiode duurt een periode van 14 dagen, ingaande op de werkdag na ontvangst door of namens de consument.

Hardware Webwinkel.nl zal de aankoopwaarde van de product(en) crediteren indien de producten en verpakking in dezelfde staat worden geretourneerd als bij de levering het geval was. Producten mogen uit de verpakking worden gehaald, maar dienen ongebruikt, als nieuw, in de originele, onbeschadigde verpakking en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd. Indien u een gehele bestelling uiterlijk op de 14e werkdag na ontvangst van het akkoord van de retourzending door of namens de consument terugstuurt, heeft u tevens recht op teruggave door Hardware Webwinkel.nl van de reeds aan u in rekening gebrachte bijdrage in de verzendkosten van die bestelling. Vermeld voor een vlotte afhandeling van de creditering uw IBAN nummer op het herroepingsformulier.

 

De zichttermijn / afkoelingsperiode geldt echter niet voor alle producten die u op afstand koopt. De uitzonderingen zijn:

Het kan voorkomen dat u gebruik wilt maken van uw recht op herroeping tijdens de zichttermijn / afkoelingsperiode. Als u hiertoe besluit, dient u voor de goederen binnen 14 dagen middels het herroepingsformulier aan te melden waarna u een retour instructie ontvangt en u de producten terug kunt sturen. De kosten voor het retourzenden van uw order zijn voor uw eigen rekening, we hebben geen kosteloos antwoordnummer ter beschikking. 

 

Nog enkele belangrijke zaken :

 

Terugbetaling policy na retourzending van een product:

 


Verkeerde levering

Controleer na ontvangst altijd goed uw bestelling of u de juiste, bestelde artikelen heeft ontvangen. Het kan, ondanks onze controles, immers voorkomen dat er een fout in de samenstelling van uw levering zit die aan ons te wijten is. Doe dit alstublieft altijd direct na ontvangst, en voordat u de verpakking van de artikelen opent en/of de artikelen in gebruik neemt.

Mocht het onverhoopt gebeuren dat u een verkeerde artikel heeft ontvangen, dan wordt dit kosteloos opgelost. Stuurt u hiervoor alstublieft zo spoedig mogelijk, maar binnen een redelijke termijn, een bericht via ons contactformulier.

Wij controleren de aanvraag. Alleen na onze goedkeuring kunnen de product(en), naar ons teruggestuurd worden. Er zal u een Kiala verzendlabel beschikbaar worden gesteld, en er zal u gevraagd worden een RMA-formulier in te vullen en te ondertekenen, welk u hier kunt downloaden.

 Onze RMA afdeling zorgt er kosteloos voor dat u het juiste product geleverd krijgt mits het verkeerd geleverde artikel retour wordt gezonden.

 

Nog enkele belangrijke zaken :

 

Terugbetaling policy in verband met de vergoeding van de verzendkosten:

 


Klantenservice

[email protected]
WhatsApp - 06-16773364
    Alleen Chat geen Voice


Veel eigen voorraad
Verzenden vanaf € 2,50
Eigen technische dienst
Support via WhatsApp
Webshop by SEO Magento & Wordpress professionals WordpressosCommerceMagentoWoocommerceWordpress